Vragen? Neem contact op met Ooms Makelaars.
- Prijs€ 160 p/m² p.j.
- LocatieBekijk op kaart
Vragen? Neem contact op met Ooms Makelaars.
Algemeen Nette kantoor-/maatschappelijke ruimte gelegen in het prestigieuze kantoorgebouw "De Hoge Erasmus" op een fantastische locatie aan de voet van de Erasmusbrug met een uniek uitzicht in het “Scheepvaartkwartier” te Rotterdam. “De Hoge Erasmus is een modern...
Toon meerAlgemeen
Nette kantoor-/maatschappelijke ruimte gelegen in het prestigieuze kantoorgebouw "De Hoge Erasmus" op een fantastische locatie aan de voet van de Erasmusbrug met een uniek uitzicht in het “Scheepvaartkwartier” te Rotterdam. “De Hoge Erasmus is een modern complex met kantoorruimte, parkeerruimte en een toren met luxe appartementen.
Bereikbaarheid
Het Scheepvaartkwartier is goed bereikbaar met eigen vervoer. Via het Vasteland en de Maasboulevard heeft het Scheepvaartkwartier een directe aansluiting op de rijksweg A16 alsmede via het Maastunneltrace op de rijkswegen A13 en A15. Op loopafstand bevinden zich de tramlijnen 5,8,20 en 23 (allen naar Centraal Station) alsmede metrostation Leuvehaven, hetgeen een zeer goede bereikbaarheid per openbaar vervoer garandeert.
Kadastrale aanduiding
Gemeente Rotterdam, Sectie AG, Nr. 1875.
Indeling
Voor de onderverhuur is totaal ca. 310 m² aan zorg/-maatschappelijke ruimte beschikbaar.
De beschikbare casco ruimte is gelegen op de tweede verdieping bij het Franciscus Gasthuis & Vlietland en het Maasstad Ziekenhuis. Hierdoor is het eventueel mogelijk om van de gezamenlijke (zorg)faciliteiten gebruik te maken.
Parkeren
In overleg zijn er diverse parkeerplaatsen beschikbaar. Het gebouw beschikt over een parkeernorm van 1:70.
Voorzieningen
Het gebouw kent de volgende faciliteiten:
- entree aan de Erasmusbrugzijde;
- ontvangstruimte/receptie op begane grond;
- MIVA toilet op de begane grond;
- dubbele lift naar verdieping;
- parkeergarage;
- rijwielstalling.
Huurprijs
Kantoorruimte:
€ 160,00 per m² per jaar, exclusief BTW en servicekosten.
Parkeerplaatsen:
€ 1.900,00 per plaats per jaar, exclusief BTW.
Huurprijsaanpassing
Jaarlijks, voor het eerst één jaar na datum huuringang, op basis van de wijziging van het prijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) op gelijk niveau als de hoofd huurovereenkomst.
Huurtermijn
Tot uiterlijk 30 april 2033 en zal daarna van rechtswege eindigen.
Omzetbelasting
Over de huurprijs zal BTW in rekening worden gebracht. Indien BTW niet in rekening kan worden gebracht, geldt een nader te bepalen opslag op bovengenoemde huurprijs.
Bijkomende kosten
Een voorschot groot € 40,00 per m² per jaar, exclusief BTW voor de navolgende leveringen en diensten:
- stadsverwarming, water en elektriciteitsverbruik incl. transport en vastrecht (voor zowel de algemene ruimte als ook de gehuurde ruimte);
- controle (periodiek) en onderhoud van de aanwezige technische installaties (o.a. c.v., luchtbehandeling/koeling, ontruiming- en brandmeldinstallatie;
- schoonmaak dak;
- onderhoud en periodieke inspectie dak veiligheidsvoorzieningen;
- reinigingsheffing;
- onderhoud en service liftinstallaties;
- klein dagelijks onderhoud algemene ruimte;
- glasbewassing buitenzijde en gevelreiniging;
- collectief vuilafvoer/afvalverwerking;
- ongediertebestrijding;
- belastingen en heffingen voor huurders welke aan verhuurder zijn gericht;
- bijdrage V.v.E. (gebruikersdeel);
- 5% administratiekosten over voornoemde leveringen en diensten.
De servicekosten worden geheven op basis van jaarlijkse nacalculatie.
Zekerheidsstelling
Een bankgarantie ter grootte van een betalingsverplichting van drie maanden, inclusief servicekosten en BTW.
Betalingswijze
De huurpenningen, servicekosten en BTW dienen te worden voldaan bij vooruitbetaling per kalenderkwartaal.
Datum van oplevering
In overleg.
Wijze van oplevering
Het gehuurde zal leeg en ontruimd, bezemschoon, vrij van huur en gebruik worden opgeleverd in de staat waarin het gehuurde zich ten tijde van de bezichtiging bevond, onder andere voorzien van de navolgende voorzieningen:
• Gezamenlijke/ Algemene hoofdentree begane grond;
• Dubbele liftinstallatie;
• Algemene ontvangstruimte begane grond;
• Algemeen/ gedeeld sanitair begane grond;
• Vloerbekleding*;
• Gesausde wanden;
• Systeemplafond* v.v. led-verlichting*;
• Brandblus middelen*;
• Groepenkast voor de gehele tweede verdieping;
• Te openen ramen;
• Mechanische afzuiging;
• Algemene fietsenstalling;
De met een sterretje (*) gearceerde voorzieningen zullen “om niet” aan huurder ter beschikking worden gesteld. Huurder mag dus gebruik maken van deze voorzieningen, doch deze voorzieningen behoren niet tot het gehuurde. Verhuurder staat niet in voor de werking van deze voorzieningen. Eventuele vervanging of onderhoud van deze voorzieningen is geheel voor rekening van huurder. Deze voorzieningen dienen bij einde huurovereenkomst wel in het gehuurde achter te blijven.
Huurovereenkomst
De huurovereenkomst zal op basis van het standaard model van de Raad van Onroerende Zaken (ROZ) met bijbehorende Algemene Bepalingen, gedeponeerd en ingeschreven bij de griffie van de rechtbank te ‘s-Gravenhage, worden opgemaakt.
Energielabel
Het object heeft een energielabel A, energie index 0,97 en is geldig tot 22 augustus 2027.
Bestemming
De verdieping heeft de bestemming voor het uitvoeren van zorgactiviteiten.
Doelgroepen
Het betreft hier een ideale locatie voor:
- huisartsenpraktijken;
- tandartsen;
- fysiopraktijken;
- medische klinieken;
- overige zorg gerelateerde partijen.
Disclaimer
Nadrukkelijk zij vermeld dat deze vrijblijvende informatieverstrekking niet als een aanbieding of offerte mag worden beschouwd. Aan deze gegevens kunnen geen rechten worden ontleend.
Willemsplein 495, 3016 DR, Rotterdam